Puur en Vers Campagne

Puur en Vers Campagne

“Er zijn regelmatig dagen dat je weinig tijd hebt, maar tóch een verse maaltijd op tafel wilt zetten. Met de CêlaVíta aardappelen zet jij in een handomdraai overheerlijke gerechten op tafel. Vers en gezond!”
CêlaVíta vroeg ons om een campagne te ontwikkelen waarbij deze boodschap aan de juiste consumenten overgebracht werd. Wij hebben daarom de Puur & Vers campagne ontwikkeld. Waarbij we een videostory samen met influencers creëerden, een Reach & Frequency campagne ingezet hebben én een prijsvraag gebruikten om een intensieve interactie tussen merk en geïnteresseerde consumenten te laten ontstaan. In deze case vertellen we je alles over de CêlaVíta Puur & Vers campagne!

Campagneflow

Deel 1: Sequential Storytelling
Het eerste gedeelte van de campagne bestond uit een awareness-campagne waarbij de consument op een leuke, laagdrempelige manier kennismaakt met de kookaardappels. En waar de consument wordt overtuigd van de versheid van de producten. We hebben een videoserie van 3 video’s ontwikkeld. Eén animatievideo en twee video’s in samenwerking met influencers. Deze video’s zijn ingezet als een sequential videostory bij het kooptype bereik en frequentie.

  • De eerste video: animatievideo waarin we laten zien dat de aardappels binnen 24 uur van de teler naar de supermarkt gebracht wordt, van Nederlandse bodem is én geen conserveermiddelen bevat.
  • Video 2: een video gemaakt door influencer Anne Haakmeester (“Fannetiek”) waarin zij laat zien hoe je een recept maakt met alleen maar gezonde producten van Nederlandse bodem.
  • Video 3: een video gemaakt door influencer Diesna Loomans waarin zij laat zien hoe snel en gezond je een maaltijd met de voorgekookte en geschilde aardappels van CêlaVíta maakt. Zeker in vergelijking met aardappels die je nog zelf moet schillen en koken.

Deel 2: Prijsvraag

Om nieuwsbriefinschrijvingen en data van degenen die de video’s bekeken hebben te verzamelen, hebben we vervolgens een prijsvraag ingezet (winactie door middel van een inschrijfapp). Alle consumenten die betrokken waren bij de videoserie, hebben we geretarget. De fan moest antwoord geven op de vraag ‘Binnen hoeveel uur wordt een CêlaVíta aardappel vanaf de teler naar de supermarkt gebracht?’, waarvan het antwoord te zien was in de videoserie. Onder degenen die dit goed hebben, hebben we als incentive een pannenset verloot.

WeConnect - campagne flowWeConnect - prijsvraag

Kooptype Bereik & Frequentie

Met ‘bereik en frequentie’ van Facebook kunnen we het verhaal van op een zeer voorspelbare en effectieve manier vertellen. Zo kunnen we precies beheren hoe vaak mensen de video zien en zelfs de volgorde bepalen waarin ze de video’s te zien krijgen. Voorafgaand aan de start van de campagne weten we wanneer en hoe vaak de video’s worden weergegeven en welk bereik en aantal weergaven we zullen genereren. We hebben de campagne ingesteld om als verhaal met een begin, middenstuk en eind weer te geven. In dit geval konden we met het beschikbare mediabudget 24% van de beoogde doelgroep bereiken. Van deze personen heeft 29% alleen de eerste video gezien, 22% de eerste en de tweede video en 49% heeft alle drie de video’s bekeken.

Merkbekendheid

Gebaseerd op het doel van de campagne is het doel van de advertising ingesteld op ‘merkbekendheid’. Dit betekent dat Facebook optimaliseert, zodat een zo groot mogelijk aantal mensen zich het merk en de advertentie herinnert. Dit meten we aan de statistiek ‘geschatte stijging in advertentieherinnering (personen)’. Het geschatte aantal advertentieherinneringen (personen) is het geschatte aantal mensen dat zich waarschijnlijk je advertentie zal herinneren nadat ze je advertentie hebben gezien. Deze statistiek wordt berekend aan de hand van verschillende factoren, waaronder het aantal mensen dat je hebt bereikt met je advertenties. Maar ook hoelang mensen je advertenties hebben bekeken én de historische relatie tussen aandacht en advertentieherinnering. Een belangrijk signaal dat je advertenties aanslaan bij je doelgroep is dat mensen je advertenties onthouden. In de advertentiebranche wordt dit traditioneel gemeten via enquêtes over advertentieherinnering. Het onderzoek van Facebook heeft aangetoond dat het feit of mensen zich je advertentie herinneren te maken heeft met statistieken lager in de trechter, zoals berichtassociatie en aankoopintentie.

Prijsvraag

In de eerste video was te zien dat de aardappels binnen 24 uur van de teler naar de supermarkt gebracht worden. Degenen die de video bekeken hebben, zijn vervolgens geretarget met deze prijsvraag. De content waarmee we de consumenten oproepen om mee te doen aan de prijsvraag was erg succesvol! De consumenten laten hier zeer veel betrokkenheid bij zien: de engagement rate en Click Trough Rate (CTR) zijn ontzettend hoog. Hierdoor kwam er veel verkeer in de app binnen. We zien dat er een duidelijke piek in verkeer in de app is op het moment van plaatsen van een oproeppost op Facebook. Daarna blijft de app nog enkele honderden dagelijkse bezoekers verkrijgen t/m het eind van de activatie. We behaalden een mooie kosten per inschrijving van slechts €0,18!

Campagneresultaten

De videocampagne heeft gezorgd voor een stijging van het aantal personen die de advertentie herinnerd. De campagne heeft daarmee voor veel awareness onder de beoogde doelgroep gezorgd! De uitingen zijn bijna een miljoen keer weergegeven en we hebben bijna 400.000 unieke personen bereikt met de video’s en winactie. In de video’s zijn de proposities duidelijk naar voren gebracht: van Nederlandse bodem, géén conserveermiddelen, gezond en toch makkelijk en snel. Daarnaast zijn we met de geïnteresseerden de interactie aangegaan door ze te retargeten met de prijsvraag. Naast de intensieve interactie tussen merk en consument die dit opleverde, verkregen we hierdoor ook een mooi aanvulling op de database en nieuwsbriefinschrijvingen. Een succesvolle campagne met veel aandacht voor de groene productlijn van CêlaVíta!

Anouk de Jong
Anouk de Jong

Social Media Consultant


Benieuwd of werken met influencers iets voor jou is?

We helpen je graag!

contact