Celavita Quizapp

Het doel.

Het doel van CêlaVíta op social is om een emotionele band op te bouwen tussen het merk en haar fans. Om een diepere relatie aan te gaan, de merkrelevantie en de merkloyaliteit te verhogen. We gaan de dialoog aan met de Facebookfans en verbinden de fans aan CêlaVíta, om zo merkloyaliteit en –voorkeur te creëren. Het doel is om een emotionele connectie te maken tussen de fans en het merk: om het échte CêlaVíta gevoel over te brengen. Om bij te dragen aan deze doelen op social, is een quizapp ingezet. Een quiz is een luchtige, grappige en amuserende manier om de band tussen de fans en het merk te versterken en belangrijke onderwerpen aan te kaarten.

Onze oplossing.

Van 22 augustus 2016 t/m 4 september 2016 is daarom de Aardappelquiz van CêlaVíta actief geweest. Bij deze quiz konden de fans hun kennis over aardappels testen: over bijvoorbeeld de voedingswaarden, effecten van aardappels. Op basis van het aantal goede antwoorden wat de fan gegeven had, waren zij één van de drie grappige aardappeltypetjes die zeer sharable bleken: een Brug Pieper, een Frietje Precies en als je alles goed had: een échte Pofessor.

De resultaten.

Deze activatie is zeer succesvol geweest voor CêlaVíta! We hebben op een luchtige, grappige manier aandacht gevraagd voor allerlei goede eigenschappen van aardappels. Er kwamen veel leuke, positieve reacties op de quiz en op de typetjes die als resultaat uit de quiz kwamen. Er is gekozen om geen extra advertising campagne in te zetten tijdens de quiz, omdat het doel was om de band met de huidige fans te versterken. Er zijn twee oproepposts geplaatst, geboost voor totaal € 150,-. De eerste post werd geboost voor € 100,-, bereikte 22.172 fans (56,12% van de fanbase) en leverde een bereik conversie van 7,49% op. De tweede oproeppost werd geboost voor € 50,-, bereikte 21.653 fans (54,85% van de fanbase) en leverde een bereik conversie van 6,54% op. De quizapp heeft 2.430 sessies gehad, waarvan 2.238 unieke gebruikers. Omdat we als incentive een Airfryer weggaven als prijs, moest de fan gegevens achterlaten nadat zij de vragen gemaakt hadden. In totaal hebben 1.597 fans de deelname volledig afgerond, een zeer mooi resultaat!

Wil je weten hoe jij een quizapp effectief kunt inzetten?
Neem contact op en we helpen je graag verder!