Boost je content met illustraties

terug

“Een beeld zegt meer dan 1000 woorden”

Image
terug

"Een beeld zegt meer dan duizend woorden"

Image

Boost je content met illustraties

Het is inmiddels wel duidelijk dat je op social media niet meer wegkomt met een simpele afbeelding. De concurrentie op social media is moordend, dus hoe zorg jij ervoor dat jouw visuals opvallen tussen alle andere merken?
Één van de manieren waarop je dit kunt doen, is het gebruik van illustratie. Uit onderzoek is gebleken dat visuals met illustratie over het algemeen beter presteren dan visuals zonder (Bron: Thomas Moen). Hoe je illustratie precies kunt inzetten, vertel ik in deze blog!

Waarom zou ik voor illustratie moeten kiezen?

Zoals ik hierboven al noemde, presteert illustratie beter dan een ‘gewone’ visual. Maar dat is niet de enige reden. Illustratie heeft niet de limitaties van fotografie, waardoor het communiceren van abstracte concepten een stuk gemakkelijker wordt. Daarnaast is het ook een makkelijke tool om een wat simpelere visual interessant te maken.

Je kunt het zo gek maken als je wilt: volledig geïllustreerd beeld, een combo van beeld en illustratie of juist illustratie gebruiken voor details.

1. Geïllustreerd personage

Bij onze klanten Gerlinéa en Oproepauto maken we hier gebruik van. Bij Gerlinéa is dit Léa en bij Oproepauto is dit Lotte. Zij komen regelmatig voor in de posts, vertellen ieder hun eigen verhaal en maken situaties mee die bekend zijn voor de fan. Hierdoor krijgen de merken consistentie en wordt de merkbekendheid versterkt. Dit geeft een vertrouwd gevoel bij de fans en zorgt ervoor dat ze zich kunnen identificeren.

2. Illustratie als ondersteunend element

CêlaVíta gebruikt kleine doodles die passen binnen de huisstijl. Dit maakt de visuals iets speelser en het past goed bij de doelgroep. Daarnaast is het een makkelijke manier om de visual wat meer op te vullen, zonder dat het overheersend wordt.

3. Illustratie omzetten naar animatie

Voor Napoleon hebben we een aantal video’s gemaakt, waarin we animaties hebben gebruikt om de content te versterken. Bij gebrek aan beeldmateriaal is dit een ideale manier om de content uniek en opvallend te maken.

4. Illustratie combineren met product- en sfeerfoto’s

Dit hebben wij bijvoorbeeld gedaan voor een Facebook winactie van Trendhopper. Hierdoor houdt het product de grootste focus, terwijl de illustraties de visual verder aankleden en het concept versterken. In dit geval is ervoor gekozen om een stopmotion te maken, waardoor het effect nog iets versterkt wordt.

Genoeg manieren waarop jij illustratie kunt inzetten dus! Natuurlijk is het per merk verschillend wanneer je hier het beste gebruik van kunt maken en wat voor stijl je daarvoor kiest. Hopelijk heb ik je kunnen inspireren en anders help ik je graag verder op weg!

Deel deze story

Elif
Elif Aşkin

Visual designer


Lijkt het je leuk om bij ons te werken?

Bekijk onze vacatures!

naar vacatures
Arthur Samson
Elif Aşkin

Visual Designer


Lijkt het je leuk om bij ons te werken?

Bekijk onze vacatures!

naar vacatures