A week in the life of Niki

terug

A week in the (working) life of …

Community Manager & Consultant: Niki

Image
terug

A week in the (working) life of …

Community Manager & Consultant: Niki

Image

Maandag, begin van een nieuwe week! Ik start de dag met het bijwerken van m’n mailbox (sommige klanten starten al voor 8:30 uur 😉). Dit weekend heeft mijn klant Trendhopper een nieuwsbrief verstuurd. De resultaten hiervan bespreek ik even kort met Frank (Business Development Manager EffectiveProfiles). Hij maakt in EffectiveProfiles nieuwe audiences aan op basis van het klikgedrag in de verstuurde nieuwsbrief. Yes, deze mensen kan ik retargeten met een relevante advertentie op Facebook. Daarnaast maak ik ook direct een nieuwe audience aan vanuit de Facebookpixel op de website van Trendhopper. Zodra ik alle audiences heb, maak ik een advertising campagne aan.

Maandagochtend trek ik altijd wat meer tijd uit dan andere dagen in de week om alle lopende advertisingcampagnes te monitoren en waar nodig te optimaliseren. In een weekend kan er veel gebeuren! 😊 Daarnaast doe ik m’n dagelijkse rondje webcare. Ik beantwoord een vraag van een consument over de juich-activatie van CêlaVíta die onlangs heeft gelopen: ‘Wanneer worden de winnaars bekend gemaakt?’. Ik zie dat mijn BBQ-post voor CêlaVíta veel betrokkenheid heeft opgeleverd, bij sommige consumenten kies ik ervoor om een leuke interactievraag te stellen om daarmee de conversatie aan te gaan, bij anderen plaats ik een vind-ik-leuk.

Na onze wekelijkse gezamenlijke maandag-lunch, hebben we om 13 uur ons maandelijkse ‘1-uurtje’ met alle teams. Dit is het moment waarop we onder andere nieuwe ontwikkelingen bespreken, leuke cases van klanten doornemen of brainstormen over nieuwe ideeën. Niels en Lizette zijn naar het Facebook & Instagram Congres geweest in de Jaarbeurs vorige week en presenteren de highlights van deze dag.

Op dinsdagochtend hebben we onze wekelijkse Community Management & Design meeting. Deze meeting gebruiken we deze week om dieper in te gaan op de input vanuit het Facebook & Instagram Congres; wat gaan we doen met IGTV? Voor welke klant is dit interessant? En hoe kunnen we een test draaien met een chatbot? We verdelen alle discussiepunten en spreken af dat we daar in de volgende meetings op terug komen om onze ondervindingen te delen met de groep.

Na deze meeting ga ik met Marjolein zitten voor de wekelijkse statusupdate voor Trendhopper. We bespreken lopende zaken voor Trendhopper en denken na over de learnings van de vorige campagneflow; hoe kunnen we dit de volgende campagneflow nóg beter doen?

Voor Queens gaat deze week een activatie live voor een BBQ winactie. Ik help Sandra met het opzetten van de advertising campagne; welke doelgroepen gaan we benaderen? En hoe zullen we de budgetten verdelen? ’s Middags heb ik met Marjolein een call met Trendhopper over het jaarbudget en -planning van Trendhopper.

Woensdagochtend komt bij binnenkomst kantoorhond Otje me tegemoet lopen. Ons blije ei, altijd even in voor een knuffel en een aai. Jeroen neemt Otje eens in de zoveel tijd mee. We verwennen Otje soms met een snoepje van Ranzijn en nemen ‘m mee tijdens de lunch.

We besluiten voor een keer buiten de deur te lunchen. Met deze temperaturen hebben we wel een lunch op een terras verdiend!

Aan het einde van de dag bel ik met The Influencer Movement. We gaan een gezamenlijke zomercampagne doen voor Blue Wonder. We brainstormen en overleggen over de insteek van de campagne. Ik ga aan de slag met een voorstel waarin ik het doel en de insteek van de campagne bespreek, advies geef over de inzet van influencers, de samenwerking tussen WeConnect en TIM toelicht, en een planning + budgetverdeling opmaak.

Op donderdagochtend is de vergaderruimte bezet door Marjolein, Frank en Jeroen. Tijdens deze meeting praten ze elkaar bij over nieuwe ontwikkelingen bij EffectiveProfiles en denken ze na over hoe we het Community Management nog meer kunnen versterken met ons platform.

’s Middags heb ik een meeting met Lizette voor de contentkalender van Beter Horen voor de vakantieperiode. We hebben een leuke brainstorm en gaan de klant verrassen met onze ideeën! Ook Maxime en Niels hebben een brainstorm voor de contentkalender van Napoleon. Als de vergaderruimte bezet is, maken we gebruik van onze bartafels. Daar komen de beste ideeën naar voren! 😉

Vrijdag is Maxime jarig. Voordat ze ’s ochtends binnenkomt versieren we haar werkplek en … SURPRISE! Aan het einde van de ochtend genieten we met z’n allen van Oreo taart en aardbeienbavarois, mmm … !

Het WK is in volle gang. Dit is een leuk evenement om een inhaker voor te maken. België heeft zich donderdag gekwalificeerd voor de 1/8 finale en staat maandag tegenover Japan. Niels komt met een leuk idee om content te maken waarbij we CêlaVíta Robuust gesneden Friet tegenover (vs.) wasabi mayonaise zetten! Yes, dit gaat de klant leuk vinden!

Om de werkdruk binnen het team goed te verdelen, is afgesproken dat Maxime de merken Durea en Gijs van Iris overneemt. Samen hebben ze een overdracht waarin Iris haar alles vertelt over de merkpositionering, strategie, doelstellingen, doelgroep enzovoorts. De komende periode zal Iris Maxime helpen om de merken goed te leren kennen. Zo zal ze bijvoorbeeld helpen met de brainstorm voor een contentkalender en aanwezig zijn bij afspraken van Durea en Gijs.

We sluiten de week af en luiden het weekend in met het nummer ‘Weekend’ van Feest DJ Ruud. Vanwege het mooie weer besluiten we de borrel op het dakterras voort te zetten. We bespreken onze weekendplannen en kijken alvast vooruit naar een avondje zeilen op de zeilboot van Paul volgende week. Een potje 30 Seconds komt volgende week wel weer. 😉

Deel deze story

Maandag, begin van een nieuwe week! Ik start de dag met het bijwerken van m’n mailbox (sommige klanten starten al voor 8:30 uur 😉). Dit weekend heeft mijn klant Trendhopper een nieuwsbrief verstuurd. De resultaten hiervan bespreek ik even kort met Frank (Business Development Manager EffectiveProfiles). Hij maakt in EffectiveProfiles nieuwe audiences aan op basis van het klikgedrag in de verstuurde nieuwsbrief. Yes, deze mensen kan ik retargeten met een relevante advertentie op Facebook. Daarnaast maak ik ook direct een nieuwe audience aan vanuit de Facebookpixel op de website van Trendhopper. Zodra ik alle audiences heb, maak ik een advertising campagne aan.

Maandagochtend trek ik altijd wat meer tijd uit dan andere dagen in de week om alle lopende advertisingcampagnes te monitoren en waar nodig te optimaliseren. In een weekend kan er veel gebeuren! 😊 Daarnaast doe ik m’n dagelijkse rondje webcare. Ik beantwoord een vraag van een consument over de juich-activatie van CêlaVíta die onlangs heeft gelopen: ‘Wanneer worden de winnaars bekend gemaakt?’. Ik zie dat mijn BBQ-post voor CêlaVíta veel betrokkenheid heeft opgeleverd, bij sommige consumenten kies ik ervoor om een leuke interactievraag te stellen om daarmee de conversatie aan te gaan, bij anderen plaats ik een vind-ik-leuk.

Na onze wekelijkse gezamenlijke maandag-lunch, hebben we om 13 uur ons maandelijkse ‘1-uurtje’ met alle teams. Dit is het moment waarop we onder andere nieuwe ontwikkelingen bespreken, leuke cases van klanten doornemen of brainstormen over nieuwe ideeën. Niels en Lizette zijn naar het Facebook & Instagram Congres geweest in de Jaarbeurs vorige week en presenteren de highlights van deze dag.

Op dinsdagochtend hebben we onze wekelijkse Community Management & Design meeting. Deze meeting gebruiken we deze week om dieper in te gaan op de input vanuit het Facebook & Instagram Congres; wat gaan we doen met IGTV? Voor welke klant is dit interessant? En hoe kunnen we een test draaien met een chatbot? We verdelen alle discussiepunten en spreken af dat we daar in de volgende meetings op terug komen om onze ondervindingen te delen met de groep.

Na deze meeting ga ik met Marjolein zitten voor de wekelijkse statusupdate voor Trendhopper. We bespreken lopende zaken voor Trendhopper en denken na over de learnings van de vorige campagneflow; hoe kunnen we dit de volgende campagneflow nóg beter doen?

Voor Queens gaat deze week een activatie live voor een BBQ winactie. Ik help Sandra met het opzetten van de advertising campagne; welke doelgroepen gaan we benaderen? En hoe zullen we de budgetten verdelen? ’s Middags heb ik met Marjolein een call met Trendhopper over het jaarbudget en -planning van Trendhopper.

Woensdagochtend komt bij binnenkomst kantoorhond Otje me tegemoet lopen. Ons blije ei, altijd even in voor een knuffel en een aai. Jeroen neemt Otje eens in de zoveel tijd mee. We verwennen Otje soms met een snoepje van Ranzijn en nemen ‘m mee tijdens de lunch.

We besluiten voor een keer buiten de deur te lunchen. Met deze temperaturen hebben we wel een lunch op een terras verdiend!

Aan het einde van de dag bel ik met The Influencer Movement. We gaan een gezamenlijke zomercampagne doen voor Blue Wonder. We brainstormen en overleggen over de insteek van de campagne. Ik ga aan de slag met een voorstel waarin ik het doel en de insteek van de campagne bespreek, advies geef over de inzet van influencers, de samenwerking tussen WeConnect en TIM toelicht, en een planning + budgetverdeling opmaak.

Op donderdagochtend is de vergaderruimte bezet door Marjolein, Frank en Jeroen. Tijdens deze meeting praten ze elkaar bij over nieuwe ontwikkelingen bij EffectiveProfiles en denken ze na over hoe we het Community Management nog meer kunnen versterken met ons platform.

’s Middags heb ik een meeting met Lizette voor de contentkalender van Beter Horen voor de vakantieperiode. We hebben een leuke brainstorm en gaan de klant verrassen met onze ideeën! Ook Maxime en Niels hebben een brainstorm voor de contentkalender van Napoleon. Als de vergaderruimte bezet is, maken we gebruik van onze bartafels. Daar komen de beste ideeën naar voren! 😉

Vrijdag is Maxime jarig. Voordat ze ’s ochtends binnenkomt versieren we haar werkplek en … SURPRISE! Aan het einde van de ochtend genieten we met z’n allen van Oreo taart en aardbeienbavarois, mmm … !

Het WK is in volle gang. Dit is een leuk evenement om een inhaker voor te maken. België heeft zich donderdag gekwalificeerd voor de 1/8 finale en staat maandag tegenover Japan. Niels komt met een leuk idee om content te maken waarbij we CêlaVíta Robuust gesneden Friet tegenover (vs.) wasabi mayonaise zetten! Yes, dit gaat de klant leuk vinden!

Om de werkdruk binnen het team goed te verdelen, is afgesproken dat Maxime de merken Durea en Gijs van Iris overneemt. Samen hebben ze een overdracht waarin Iris haar alles vertelt over de merkpositionering, strategie, doelstellingen, doelgroep enzovoorts. De komende periode zal Iris Maxime helpen om de merken goed te leren kennen. Zo zal ze bijvoorbeeld helpen met de brainstorm voor een contentkalender en aanwezig zijn bij afspraken van Durea en Gijs.

We sluiten de week af en luiden het weekend in met het nummer ‘Weekend’ van Feest DJ Ruud. Vanwege het mooie weer besluiten we de borrel op het dakterras voort te zetten. We bespreken onze weekendplannen en kijken alvast vooruit naar een avondje zeilen op de zeilboot van Paul volgende week. Een potje 30 Seconds komt volgende week wel weer. 😉

Deel deze story

Arthur Samson
Niki Davidse

Community Manager & Consultant


Lijkt het je leuk om bij ons te werken?

Bekijk onze vacatures!

naar vacatures
Arthur Samson
Niki Davidse

Community Manager & Consultant


Lijkt het je leuk om bij ons te werken?

Bekijk onze vacatures!

naar vacatures